Gebėjimas girdėti veikia mūsų gyvenimo kokybę, o kalba padeda aktyviai gyventi. Prižiūrėkite savo klausą.

  1. Patikrinkite triukšmo lygį, būdami triukšmingoje aplinkoje. Galima atsisiųsti išmaniesiems telefonams pritaikytų programėlių, kurios išmatuoja decibelų lygį. Tai svarbu ne tik klausantis triukšmingo roko grupės koncerto, bet ir atliekant kasdienius darbus: pjaunant žolę žoliapjove, dirbant lapų pūstuvu, važinėjant motociklu ir pan.
  2. Jeigu nešiojate klausos aparatą, galite pasinaudoti pagalbinėmis klausos aparato garso sumažinimo funkcijomis.
  3. Naudokite apsaugines priemones nuo triukšmo, „Biomedikos centras“ prekiauja ir standartinėmis klausos apsaugos priemonėmis, ir gamina individualius ausų įdėklus apsaugai nuo triukšmo.
  4. Stebėkite, ką valgote ir geriate. Nėra tokio maisto ar gėrimų, kad apsaugotų arba išgydytų klausos netekimą, bet sveika gyvensena tikrai bus naudinga ilgai. Rūpinkitės savimi.
  5. Žinokite, ar jūsų vartojami vaistai neturi šalutinio poveikio klausai. Pasitarkite su gydytoju prieš vartodami naujus vaistus.
  6. Venkite laisvalaikio praleidimo būdų, kurie gali sukelti barotraumą. Barotrauma – tai ausies trauma, išsivysčiusi dėl slėgio poveikio. Ši trauma gali įvykti nardant, stovint arti vietos, kurioje šaudoma, skrendant lėktuvu dideliame aukštyje.
  7. Nepersistenkite sportuodami. Sportas naudingas, bet negalima persistengti, ypač atliekant „Cross fit“ pratimus, kilnojant svarmenis ir pan.
  8. Nekiškite nieko į ausis – nei pirštų, nei pagaliukų su vata, nei kitų daiktų. Jeigu jūsų ausyse yra sieros perteklius, pasikonsultuokite su savo gydytoju.
  9. Prireikus kreipkitės į LOR. Kreipkitės į gydytojus, kai susergate sinusitu ir panašiomis ligomis, galinčiomis pakenkti klausai.
  10. Atraskite laisvalaikio praleidimo būdus, kurie padės saugoti jūsų klausą. Pavyzdžiui: klausos reabilitacija, meditacija, dainavimas ir muzikos klausymas.